Royal FloraHolland

florahollandBloemenveiling FloraHolland is al vele jaren een enthousiaste opdrachtgever voor Agritect Advies. Door de jarenlange ervaring die onze medewerkers hebben opgebouwd van de organisatie en alle bedrijfsprocessen bij FloraHolland zijn we in staat bij veel projecten op efficiente wijze een belangrijke bijdrage te leveren aan het leiden van projecten, het ontwerpen van processen en systemen en het opstellen en uitvoeren van test- en implementatietrajecten.

Overname veilingactiviteiten (TFA) van de Mavuno groep

Zo heeft Agritect Advies FloraHolland ondersteunt bij de overname van de activiteiten van TFA. In een aantal fasen zijn de veilingactiviteiten in de processen van FloraHolland geïntegreerd.
In de eerste fase zijn de bestaande systemen van TFA aangesloten op die van FloraHolland, zodat de importproducten die bij TFA worden verwerkt kunnen worden geveild bij FloraHolland.
In volgende fasen zijn de verwerkingsactiviteiten verhuisd naar FloraHolland en zijn zoveel mogelijk FloraHolland-systemen ingezet voor de ondersteuning van de processen. Agritect Advies verzorgt in dit project de proces- en informatieanalyse.

Nieuw concernbreed factureringssysteem

Als vervolg op de diverse veilingfusies werkt FloraHolland nu aan de realisatie en invoering van één centraal systeem voor de facturatie naar kopers en kwekers. Vanaf de start van dit complexe project is Agritect Advies betrokken bij het opstellen van de Visie en Scope van het project en van de specificaties. Nu werkt Agritect Advies mee bij de realisatie en invoering van dit SAP systeem. Inmiddels is de eerste fase live gegaan. Begin 2013 zullen de volgende onderdelen van het systeem in gebruik kunnen worden genomen.

Univorme Veil Administratie (UVA)

In de periode 2006 - 2008 was Agritect Advies nauw betrokken bij de ontwikkeling van het nieuwe kloksysteem van (toen nog) Bloemenveiling Aalsmeer. Agritect Advies heeft meegewerkt aan de specificatie van de toekomstvaste systeem en het projectmanagement gevoerd bij de ontwikkeling en bij de invoering.
Na de fusie heeft FloraHolland besloten dit systeem uit te bouwen en in te zetten als concern-brede oplossing voor alle vestigingen. Agritect advies heeft ook bij deze stap een belangrijke bijdrage geleverd bij opstellen van de specificaties.

FloraHolland E-trade

FloraHolland e-Trade is ontstaan vanuit een behoefte van exporteurs en groothandelaren om 24 uur per dag, zeven dagen per week aanbod te kunnen bieden aan eindklanten. FloraHolland e-Trade maakt het mogelijk om vers (nog niet gekocht) product, direct vanaf de kweker, gedurende 16 uur per dag aan te bieden aan de klant. De focus ligt daarbij op de daghandel van snijbloemen.
FloraHolland e-Trade is gestart als pilot voor de FloraHolland vestiging Naaldwijk. Deze pilot is samen met kwekers en kopers ontwikkeld en succesvol verlopen. FloraHolland e-Trade wordt nu ingezet als reguliere dienst bij FloraHolland waarbij gedoseerd wordt opgeschaald.


Project details

Werkzaamheden:

Periode:

Contactpersoon:

Projectmanagement, Advies

2010 - heden

Chiel Post